Mijn suggesties

Meer
11 jaar 6 maanden geleden - 11 jaar 6 maanden geleden #1774 by bwainwright
Mijn suggesties werd gemaakt door bwainwright
Hey jongens, jullie hebben een fantastische app. Ik ben net begonnen met mijn PGCE in het VK en heb ervoor gekozen om iDoceo als mijn belangrijkste cijferlijst te gebruiken, omdat ik denk dat dit waarschijnlijk de beste optie is die beschikbaar is voor gebruik op de iPad. Ik heb echter een aantal suggesties waarvan ik denk dat dit zou betekenen dat ik nooit naar een andere app zou overstappen:
  • De lessen zijn niet altijd in dezelfde ruimte - er moeten meerdere zitplaatsen per klas zijn. Misschien kunnen nieuwe plattegronden op de een of andere manier worden geassocieerd met een 'kamer'-selectie op het schema.
  • De mogelijkheid om een ​​kolom te selecteren wanneer u zich in de plattegrondweergave bevindt en vervolgens via deze weergave informatie op de kolommen op te nemen, zou voor mij een absoluut geweldige functie zijn.
  • Als u de lege kolomruimte ingedrukt houdt, moet u in het menu waarin u momenteel 'snelle aanwezigheidscontrole toevoegen' of 'extra snelle aanwezigheidscontrole toevoegen' kunt toevoegen, ook de vorige kolom op de datum van vandaag kopiëren. Of zelfs een knop hiervoor zou leuk zijn...
  • Een mogelijkheid om een ​​sleutel voor pictogrammen te definiëren, voor het geval u vergeet wat de symbolen die u hebt gebruikt betekenen
  • Meer geavanceerde agenda - de mogelijkheid om bijvoorbeeld meerdere aangepaste velden aan elke dag toe te voegen, zodat we onze eigen lesplanning 'pro forma' kunnen maken, zou fantastisch zijn. En daarmee samenhangend meer ruimte in elke dagboekdag. Dit laatste heeft voor mij echter een lage prioriteit.
  • Het zou goed zijn als er een visueel element was dat 'groepen' binnen klassen benadrukt, behalve alleen het opnieuw ordenen van de lijst. Misschien een grens of zo
  • Mogelijkheid om aangepaste pictogrammen te importeren in iDoceo
  • Mogelijkheid om meerdere kolommen onder een grotere kop te groeperen. Bijvoorbeeld om eenheden van werk/weken/termijnen enz. te groeperen...

Ben Wainwright
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door bwainwright.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 6 maanden geleden #1778 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Mijn suggesties
Hoi ben,
Dank u voor uw reacties! Hier de onze...

meerdere zitplaatsen per klas

Ja, we zullen ze hebben, ik vind het een leuk idee om ze aan het schema te koppelen, maar dit kan een moeilijk concept zijn om te begrijpen voor nieuwkomers... we dachten aan iets dat gemakkelijker te begrijpen is, zoals een 1 ,2 ,3 ( vergelijkbaar met het schema) maar met configureerbare achtergrondafbeeldingen, waarschijnlijk verschillende soorten hout...

een kolom bewerken als je op de plattegrond staat

Ik denk dat je hebt gezien dat je hier een kolom kunt bekijken! Wat ontbreekt is het bewerkingsgedeelte, het is in de maak. We hadden geen tijd meer voor 2.0 maar het is gepland.

Over nieuwe kolommen

We zullen een optie 'standaardinstellingen' toevoegen voor nieuwe kolommen (u kunt automatisch 'Vandaag' selecteren voor alle nieuwe kolommen en waarschijnlijk wordt het kopiëren ook bijgewerkt.

Een mogelijkheid om een ​​sleutel voor pictogrammen te definiëren

Dit vind ik erg leuk, en is niet gesuggereerd. Dat is genoteerd

Meer verfijnd dagboek

Ja... maar dit heeft voor velen de hoogste prioriteit! We werken hier aan hele mooie verbeteringen, meer ruimte om te schrijven en verschillende sjablonen. Het duurt even maar het is het wachten waard

'groepen' markeren

Ik vind dit ook leuk, maar van wat we hebben gezien, hebben gebruikers de neiging om elke rij leerlingen te schilderen (een leerling aantikken en vasthouden, dan kleuren) op hun eigen manier en iets anders toevoegen zou niet goed mengen. We zullen hier echter over nadenken.

aangepaste pictogrammen importeren

Deze is nogal moeilijk om correct te implementeren en we vermijden deze om technische redenen. Aan de andere kant zullen we veel nieuwe pictogrammen toevoegen die u vooraf kunt selecteren/filteren, zodat alleen de pictogrammen worden weergegeven die u nodig heeft.
Als je een specifiek pictogram mist, laat het ons dan weten, we zijn nog steeds bezig met het samenstellen van die lijst!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 6 maanden geleden #1779 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Mijn suggesties
Ik heb je laatste met een minuut gemist!
Ja, u kunt ook kolommen groeperen en ze verticaal plaatsen zodat er meer tekst in de koppen past zonder dat er extra grote kolommen onder staan

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 6 maanden geleden #1780 by bwainwright
Beantwoord door bwainwright over onderwerp Mijn suggesties
Hallo Bertje. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met uw snelle en grondige reactie. Ik ben afgedreven van veel verschillende software apps in het verleden waarvan ik dacht dat ze veelbelovend waren, omdat ontwikkelaars niet echt de moeite namen om op suggesties van klanten te reageren, of er drie maanden over deden om dit te doen en erg frustrerende reacties gaven.

bert schreef: Ja, we zullen ze hebben, ik vind het een leuk idee om ze aan het schema te koppelen, maar dit kan een moeilijk concept zijn om te begrijpen voor nieuwkomers... we dachten aan iets dat gemakkelijker te begrijpen is, zoals een 1 ,2 (vergelijkbaar met het schema) maar met configureerbare achtergrondafbeeldingen op de vloer, waarschijnlijk verschillende soorten hout...


Als er meerdere plattegronden zijn op een '1, 2, 3'-manier zoals u suggereert, kunnen deze gemakkelijk worden gekoppeld aan het schema door middel van een vervolgkeuzelijst op het bewerkingsscherm, zodat wanneer u doorklikt naar de datasheets en dan door naar het zitplan, het is standaard de juiste.

Ik hoop ook dat je het aantal zitplaatsen niet beperkt (of als je dat doet, maak je het relatief hoog - meer dan drie :P) omdat zelfs als eerste PGCE-student mijn rooster me in vijf verschillende kamers heeft en ik kan me voorstellen dat dit alleen maar zou toenemen voor echte volwassen leraren ;)

Je noemt ook 'configureerbare achtergrondafbeeldingen van de vloer', ik zou het erg leuk vinden als je hiervoor je eigen afbeelding zou kunnen importeren - dit zou een gebruiker in staat stellen om snel meubels zoals tafels te imiteren waardoor het plan in één oogopslag gemakkelijker te lezen is - Ik heb in het verleden (toen ik een TA was) in natuurwetenschappelijke klaslokalen met achthoekige tafels gewerkt, en dit zou vrij moeilijk te representeren zijn met uw huidige stoelplansysteem.

Een alternatief dat ik zou willen voorstellen (en misschien zou dit een idee voor de lange termijn zijn, omdat ik me kan voorstellen dat het een aantal behoorlijk belangrijke veranderingen zou kunnen betekenen) is het gebruikers toestaan ​​om meubelstukken op te tekenen? Zelfs eenvoudige geometrische vormen die aan de plattegrond zijn toegevoegd, kunnen de plattegronden in één oogopslag leesbaarder maken...

Ben Wainwright

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 6 maanden geleden - 11 jaar 6 maanden geleden #1782 by bwainwright
Beantwoord door bwainwright over onderwerp Mijn suggesties
Sorry dat ik je bestook met posts. Zie het als een maatstaf voor mijn enthousiasme voor jouw app!

ik las net dit post en realiseerde me dat ik deze functie ook heel leuk zou vinden. Het enige probleem met de huidige functie voor het tellen van uw pictogrammen, is dat ik meerdere pictogrammen in elke kolom aan het opnemen ben en dat ik graag een aparte telkolom zou hebben voor de verschillende soorten pictogrammen. Dus als een student bijvoorbeeld een waarschuwing krijgt maar goed meedoet, zal ik (tenminste zoals ik mijn cijferlijst heb ingesteld atm) een pictogram opnemen voor beide in één cel, maar ik zou nog steeds aparte telkolommen willen hebben voor elk. Momenteel is dit niet mogelijk.

Ben Wainwright
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door bwainwright.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 6 maanden geleden #1783 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Mijn suggesties
Hoi ben,
Even een late night reply... we hadden het meubelidee (als drag&drop) al heel lang in gedachten en het leek erg leuk en nuttig om te implementeren, maar onze ontwerpvaardigheden zijn beperkt, tenminste in de 'schoolmeubels' ' afdeling!

PS: ik denk dat we dan met maximaal vijf zitplaatsen blijven.. meer hebben vereist een meer uitgebreide selectiemethode en we vallen altijd aan de KISS-kant van dingen voor gebruikersinteractie.

Achthoekige tabellen .... argh ... reken dan op het importeren van uw eigen achtergrondafbeeldingen

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.