webdav

Meer
11 jaar 6 maanden geleden #1886 by Nkrista
webdav werd gemaakt door Nkrista
Hoi.
Het zou goed zijn om een ​​back-up te maken van informatie naar ons eigen schoolopslagsysteem in plaats van naar Dropbox. Is dit mogelijk? Dit gaan we komend half jaar doen met Keynote, Pages & Numbers op de iPad.

Nick

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 6 maanden geleden #1888 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp webdav
Hoi Nick,
We zullen iCloud-ondersteuning toevoegen in onze toekomstige grote update en ik heb zojuist Webdav opgemerkt als de volgende back-upoptie die moet worden geïmplementeerd.
Aangezien u de eerste bent die Webdav aanvraagt, zullen we als eerste tegen de server werken als u specifieke informatie kunt geven over de server die u gebruikt (Mac OSX, Apache, IIS...).

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 6 maanden geleden #1895 by Nkrista
Beantwoord door Nkrista over onderwerp webdav
Hallo Bert
Kun je het eerst voor IIS ontwikkelen, alsjeblieft (we gebruiken IIS 7.5)

Ik hoop dat dit helpt. U moet een volledige MIS ontwikkelen om terugschrijven mogelijk te maken. Sommige oplossingen in ons land zijn behoorlijk slecht. Ga zo door.
Nick

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 4 maanden geleden #2352 by Nkrista
Beantwoord door Nkrista over onderwerp webdav
Hallo Bert,
We hebben toegang tot 4 webdav-adressen via onze iPads:

-Persoonlijke thuismap (voor persoonlijke CSV-bestanden)
-Personeel algemeen (dit bevat alle gegevens van de schoolbeoordeling)
-Student wereldwijd
-Vi-formuliersite (6e formulierbeoordeling)

Met de Webdav Nav-app kunt u meerdere adressen hebben... iWork's apps maar 1 tegelijk. Het personeel kan direct uit het globale personeel importeren wanneer elke beoordeling is voltooid. We hebben ook een probleem met CSV-markeringsbladen met grote headers die crashen bij het importeren. Graag uw advies hierover.
Heb een tutorial naar het personeel gestuurd via een ibook over uw rapportagemodus....is goed ontvangen.

Het primaire gebruik van Webdav met idoceo is om toegang te krijgen tot beoordelingen vanuit meerdere mappen. Ik zou zeggen dat toegang tot bestanden belangrijker is dan terug opslaan, omdat Dropbox-back-up heel goed werkt.

Ga zo door, fijne kerstdagen,
Nick

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 4 maanden geleden #2357 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp webdav
Hoi Nick,
In deze aankomende versie hebben we WebDAV toegevoegd als een alternatieve back-up/herstelmethode, ik denk dat ik je punt verkeerd heb begrepen... .. daar werken we aan bij de volgende update.
Je zult in deze 2.5-versie veel 'Dropbox-georiënteerde' functies zien om allerlei soorten bestanden toe te voegen. Het plan is om eerst te controleren of WebDAV goed werkt met je servers en het daarna naar hetzelfde functieniveau als Dropbox te verplaatsen.
Kunt u mij een voorbeeld-CSV sturen (met nepgegevens of helemaal geen gegevens) die crasht? We hebben tijd om het op te lossen met de update, reken erop.

Vrolijk Kerstfeest

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 4 maanden geleden - 11 jaar 4 maanden geleden #2364 by bwainwright
Beantwoord door bwainwright over onderwerp webdav
Ik ben benieuwd. Zal de webdav-synchronisatie een 'transparante' synchronisatie zijn (zoals je je voorstelt dat de icloud zou zijn) of moet je de app nog steeds expliciet vertellen om een ​​back-up uit te voeren?

Webdav-synchronisatie is een functie die belangrijk voor mij is om ervoor te zorgen dat ik geen problemen krijg met het gegevensbeschermingsbeleid van de school, maar ik zou willen dat (als dit mogelijk is) voortdurend een back-up van mij maakt zonder mij vertellen om dat te doen.

Het is ook vermeldenswaard dat, aangezien u van plan bent een Mac-versie te implementeren die synchroniseert met de cloud, het de moeite waard zou zijn om de Mac-versie een back-up te laten maken van hetzelfde bestand als een rudimentaire interne 'cloud'-synchronisatie, of misschien als een veel langere termijn doel , bied een standalone synchronisatieserver aan (die waarschijnlijk op zijn minst op Windows zou moeten draaien als je wilt dat scholen het implementeren).

Ik denk dat deze functies erg belangrijk zullen zijn als je je gebruik wilt vergroten, omdat ik vermoed dat scholen niet erg happig zijn op het gebruik van diensten die vertrouwelijke informatie opslaan op externe diensten zoals iCloud of Dropbox. Als je een server had die de school zou implementeren en alle gegevensbeschermingshoeken had gedekt (zoals encryptie enz.), zou ik graag de IT-afdeling gaan lastigvallen om het te runnen en het te bekeren tot het resterende personeelsbestand of zelfs het senior management . Zoals het er nu uitziet, omdat er problemen zijn met de gegevensbescherming, heb ik de neiging om het op dit moment voor mezelf te houden.

En aangezien we dingen bespreken die je misschien zou willen implementeren, zou je, als je de bovenstaande weg zou inslaan, misschien een manier willen overwegen om een ​​soort van 'data check-in'-integratie te implementeren met bestaande school MIS-systemen (zoals SIMS .net of Serco CMIS enz.). Ik realiseer me echter dat dit waarschijnlijk jaren later zal zijn.

Maar als suggestie voor de korte termijn zou je misschien kunnen onderzoeken of gegevens in bovenstaande systemen kunnen worden geïmporteerd via bestandsimport (ik zou er zelf achter komen, maar ik zit momenteel tussen plaatsingen). Als iDoceo met één druk op de knop een bestand zou maken dat vervolgens rechtstreeks in het MIS kan worden geïmporteerd zonder het bestand te wijzigen, zou dit docenten tijd besparen en ertoe leiden dat datadeadlines sneller worden gehaald en dus minder werk voor senior leiders.

Als ik naar SL's zou gaan en hen zou vertellen dat er een tool is waarmee leraren snel en efficiënt gegevens kunnen vastleggen, volledig in overeenstemming is met het gegevensbeschermingsbeleid van de school en zal leiden tot minder werk voor hen, denk ik dat schoolbrede deelname zal veel gemakkelijker te realiseren zijn.

Ben Wainwright
Laatst bewerkt: 11 jaar 4 maanden geleden door bwainwright.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 4 maanden geleden #2365 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp webdav
Hoi ben,
De 'transparante' synchronisatie is iets dat we met opzet uitstellen in deze volgende versie.
Alle drie de methoden, iCloud, Dropbox en WebDAV werken handmatig (één keer tikken om een ​​back-up te maken) om fouten te voorkomen. Deze 2.5 is echt een ambitieuze update en we hebben de neiging om aan de veilige kant te blijven wat betreft gebruikersgegevens en 'automatische' opties.
Na de update en feedback over de alternatieve back-upmethoden, voegen we de 'transparante' synchronisatie toe.
Wat we hier proberen te vermijden is eigenlijk:

- Automatische 3G-gegevensoverdracht die in sommige omstandigheden extra kosten met zich meebrengt (van de ISP) of lagere bandbreedte die beschikbaar is voor de rest van de apps

- De levensduur van de batterij van de iPad wordt meestal (veel) verminderd bij het verzenden van gegevens via 3G of wifi, en back-upbestanden zullen in deze versie veel groter worden omdat je er elk soort bestand in kunt opslaan.

- Alle back-upbestanden worden bewaard met een tijdstempel om een ​​of andere vorm van Time Machine-herstel mogelijk te maken. Dit geeft absolute gemoedsrust aan back-ups (maar kan op de lange termijn nutteloos lijken).
Het maken van automatische back-ups vereist ook een vorm van automatische opschoning, zoals het bewaren van bijvoorbeeld de laatste 2 beschikbare back-ups ... en het automatisch verwijderen van back-ups is een grote NEE NEE zonder de juiste tests...

Ik hoop dat ik wat licht op de vraag heb geworpen! Bedankt voor het delen van uw zorgen

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 4 maanden geleden #2366 by bwainwright
Beantwoord door bwainwright over onderwerp webdav

bert schreef:
Wat we hier proberen te vermijden is eigenlijk:

- Automatische 3G-gegevensoverdracht die in sommige omstandigheden extra kosten met zich meebrengt (van de ISP) of lagere bandbreedte die beschikbaar is voor de rest van de apps

- De levensduur van de batterij van de iPad wordt meestal (veel) verminderd bij het verzenden van gegevens via 3G of wifi, en back-upbestanden zullen in deze versie veel groter worden omdat je er elk soort bestand in kunt opslaan.

- Alle back-upbestanden worden bewaard met een tijdstempel om een ​​of andere vorm van Time Machine-herstel mogelijk te maken. Dit geeft absolute gemoedsrust aan back-ups (maar kan op de lange termijn nutteloos lijken).
Het maken van automatische back-ups vereist ook een vorm van automatische opschoning, zoals het bewaren van bijvoorbeeld de laatste 2 beschikbare back-ups ... en het automatisch verwijderen van back-ups is een grote NEE NEE zonder de juiste tests...

Ik hoop dat ik wat licht op de vraag heb geworpen! Bedankt voor het delen van uw zorgen


Bedankt voor je reactie, ik ben het ermee eens dat je waarschijnlijk gelijk hebt om voorzichtig te zijn. Enkele suggesties:
  • Optionele instelling - transparante synchronisatie alleen bij verbinding met wifi.
  • Optionele instelling - transparante synchronisatie slechts één keer (of door de gebruiker gedefinieerd aantal) per dag.
  • Optionele instelling - transparante synchronisatie alleen wanneer verbonden met een specifieke SSID (dwz - schoolnetwerk).
  • Optionele instelling - breng bijlagen alleen over wanneer ze zijn aangesloten op wifi en/of voeding. (Misschien bevatte de back-up tot dat moment tijdelijke aanduidingen, waarna het bestand opnieuw werd bewerkt)

Hoe dan ook. het is op dit moment niet erg, zolang het maar komt. Ik kijk uit naar de volgende versie!

Ben Wainwright

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 4 maanden geleden #2367 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp webdav
Oeps, ik heb je bewerking met een minuut gemist.
Ik ben het eens met de noodzaak van een lokale server in de meeste situaties met betrekking tot vertrouwelijke gegevens van studenten. Maar waarschijnlijk is WebDAV hier de beste keuze, het is een standaardprotocol en kan zowel bij gegevensoverdracht (HTTPS) als bij gegevensopslag worden beveiligd/versleuteld, en je hebt het hele spectrum van commerciële/open-source en Windows/ MacOSX/Linux-oplossingen om te integreren.
De 'data check-in' is iets waar we al aan werken, maar het zal enige tijd duren, elk land heeft zijn eigen systemen ... Onze hoogste prioriteit op dit moment is om de gebruikerservaring te verbeteren en vervolgens naar een hogere ( afdeling/school/college) niveau integratie.
Ik ben me ervan bewust dat het in deze softwaremarkt precies het tegenovergestelde is. Het traditionele softwarebedrijf richt zich op de hele school/onderwijssector en biedt ondermaatse ervaring aan elke individuele leraar die zich verschuilt achter het excuus van een wereldwijde integratie/communicatie tussen afdelingen. Ik hoop dat we die neiging kunnen doorbreken.
Het is het wachten waard! Wees voorbereid om uw achthoekige tafels toe te voegen aan die plattegronden...

Nogmaals bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 4 maanden geleden #2368 by bwainwright
Beantwoord door bwainwright over onderwerp webdav
Fantastisch. Fijn dat jullie echt groot denken met iDoceo! Ben benieuwd naar de volgende versie.

Ben

Ben Wainwright

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.