suggesties

Meer
11 jaar 4 maanden geleden #2414 by Dane
suggesties werd gemaakt door Dane
Hoi,
Ik ben vrij nieuw in het gebruik van idoceo, ik ben net klaar met het instellen van mijn lessen, het plannen en het onderzoeken van de app. Misschien ben je in staat om deze dingen te doen en ik mis het, maar hier zijn enkele dingen die de app functioneler zouden maken voor mijn behoeften:
1) de mogelijkheid om vooraf algemene opmerkingen te maken en op te slaan voor specifieke opdrachten/observaties. Als studenten bijvoorbeeld presenteren, zou ik graag een reeks opmerkingen bij de hand hebben, zodat ik deze snel aan hun naam kan toevoegen, in plaats van te schrijven/typen terwijl ze presenteren. Of als ik rondloop om anekdotische observaties te doen, kan ik snel de juiste opmerking selecteren en aan hun naam koppelen. Het zou vooral leuk zijn als je deze banken over verschillende schooljaren beschikbaar zou kunnen stellen. Meer specifiek, als ik volgend jaar dezelfde opdracht zou gebruiken, zou ik terug kunnen gaan naar mijn bank met opmerkingen over die specifieke opdracht.
2) een plaats aan elke leerling om aantekeningen te maken over oudercommunicatie, evenals een ruimte om gedragsnotities te schrijven.
3) een manier om een ​​klassikale zitstructuur te creëren, bijvoorbeeld 6 groepen van 4, en de zitopstelling te labelen met tekst. Mijn kinderen zitten in groepen met namen, het zou handig zijn om die in de plattegrond te kunnen zien.

De eerste suggestie is er een die volgens mij beoordeling en observatie in de klas veel gemakkelijker zou maken. Ik heb veel verschillende soorten onderwijs gedownload en gebruikt apps en dit is de enige kwaliteit waar ik nog steeds naar op zoek ben.
Bedankt :)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 4 maanden geleden #2415 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp suggesties
Welkom bij iDoceo Danne,
Over 1- (commentaar maken), ik vind het een geweldig idee, bekend om de volgende update (na de aankomende 2.5). Dit was in feite het oorspronkelijke punt om pictogrammen op te nemen, in een poging typen te vermijden.
We bereiden een enorme update voor met ongeveer honderd nieuwe pictogrammen en je zult in staat zijn om er een kleine beschrijving aan toe te voegen, vergelijkbaar met wat je suggereert.
Hoe dan ook, het hebben van uw eigen lijst met opmerkingen zal erg handig zijn, vooral bij het afdrukken van rapporten of het communiceren van uw observaties aan ouders/kantoor. Reken er op.

Over 2-gedragsnotities & oudercommunicatie. U kunt deze informatie (een soort van) volgen in iDoceo 2.5 . In de persoonlijke gegevens van elke student worden alle annotaties (en bronnen) tegelijkertijd weergegeven. Laat me na de update weten hoe dit voor jou werkt.

Ongeveer 3 zitplaatsen. Hier komen ook enorme verbeteringen, de achtergrondafbeelding zal naar believen worden gewijzigd, zodat u de achtergrond kunt tekenen met uw eigen labels en vervolgens de zitstructuur dienovereenkomstig kunt rangschikken.

Over ongeveer 15 dagen is de update beschikbaar in de app store!

Bedankt dat u contact met ons op.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • Lou
11 jaar 3 maanden geleden #2446 by Lou
Beantwoord door Lou over onderwerp suggesties
Ik ben dol op de app, maar heb één verzoek.
Ik geef les op een school waar we op zaterdag les hebben. Zou het mogelijk zijn om de zaterdag aan de dienstregeling toe te voegen?
Hartelijk dank,
Lou

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 3 maanden geleden #2449 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp suggesties
Welkom Lou,
Je kunt zaterdag al!
Ga naar (Systeem)Instellingen en zoek naar iDoceo in de apps lijst. Je vindt de dagboekopties
daar en je kunt zaterdagen inschakelen.
In deze link , vindt u een gedetailleerde uitleg over de rest van de instellingen
In onze volgende update heb je deze instelling in de app, op een handiger plek.

Met vriendelijke groet

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 3 maanden geleden #2501 by Kosik
Beantwoord door Kosik over onderwerp suggesties
Hi Guys,

De iDoceo-app is de beste. Ik gebruik het elke dag op het werk en ben zeer tevreden,
maar ik heb er enkele opmerkingen over ter overweging.

Klas tafel
Waarom "Toon verborgen klassen" omschakelen toont/verbergt de jaarannotatie van de klas? Daar zou een andere schakelaar voor moeten zijn.


Schema...
Het zou leuk zijn om een ​​mogelijkheid te hebben om twee klassen op dezelfde dag en tijd te definiëren (met bijvoorbeeld een periode van 2 weken) om naast elkaar te laten zien - op dit moment omvat de tweede de eerst gedefinieerde... En hier is een kleine fout, bij het selecteren van een klas om te bewerken, wordt standaard die op de achtergrond geselecteerd.

Het zou heel krachtig zijn om de mogelijkheid te hebben om het schema te exporteren!


E-mailen
Hoe kan ik mijn standaard e-mail selecteren van waaruit de massages worden verzonden? Ik heb meer dan één e-mail en ik moet (vaak) de juiste kiezen terwijl ik een column naar studenten stuur. (Mijn standaardmail is anders dan degene die ik gebruik voor iDoceo). U moet een goede optie overwegen voor een dergelijke mogelijkheid.
Het toevoegen van de naam van de student aan het begin van de mail zou ook een optie moeten zijn.
De mogelijkheid om een ​​sjabloon van een e-mail te definiëren zou ook een leuke functie kunnen zijn.

Je moet een mogelijkheid toevoegen om een ​​enkele cel of een rij van een tabel naar een enkele student te sturen.

Andere:
De naam van het tabblad bewerken in de klas... wanneer het toetsenbord het tabblad bedekt (4 en meer tabbladen), stroomt de PopView soms buiten het scherm. Het gebeurt alleen als de ScrollView met de tabbladen op 0 staat. Waarschijnlijk het algoritme dat de positie van de PopView berekent op basis van de scrollpositie... U moet ongeveer ZERO . onthouden ;)

Generieke cijferkiezer gebruiken - het tweede gedeelte van de cijferkiezer is leeg. Ik dwaal af wat er zal gebeuren als men het lege gedeelte van een PickerView aanraakt? ;) schar!


Over de “expertrapport export”.
Het zou fijn zijn om 2 extra schakelaars te hebben (alle inschakelen/uitschakelen, alle lege secties inschakelen/uitschakelen) in de Raport-configuratieweergave. Het is moeilijk om te onthouden (met 40 cols) welke pictogrammen, tekst en annotaties hebben. Ik kan alles exporteren, maar het ziet er spookachtig uit met zoveel lege kolommen, en het standaardrapport leidt geen afbeeldingen naar het document;/

Berekeningen in een kolom definiëren
Ik denk dat het beter zou zijn als de gebruiker zou kunnen kiezen of de tekst, gewaardeerde afbeeldingen of beide moeten worden gebruikt voor de berekening. Standaard worden beide waarden gebruikt, dus ik moet verschillende kolommen definiëren voor cijfers en plussen/minnen (en aanwezigheid) voor dezelfde dag om de aanwezigheids- en cijferkolommen van leswerk/huiswerk goed te kunnen berekenen.
De mogelijkheid om een ​​kolom met aanwezigheidsoverzicht toe te voegen (bijv. 16/20 of 80%), zou niet alleen erg leuk zijn voor een algemene kennis maar ook voor het rapport. Ik kan deze informatie alleen bereiken door de student te bewerken! In de "studentbewerkingsweergave" wordt de procentuele waarde van aanwezigheid onjuist weergegeven als de eigenschap van kolom met aanwezigheid niet is ingesteld op aanwezigheid één (wanneer ik een opmerking/tekst toevoeg aan de cellen van de aanwezigheidskolom, moet ik eraan denken het celtype te wijzigen terug naar de opkomst). De eenvoudigste manier daarvoor is om afbeeldingen te reserveren voor alleen aanwezigheid.

Soorten:
Is er een mogelijkheid om cijfers zoals 2, 3, 3.5, 4, 4.5, 5 (geen 2.5) te definiëren en alleen uit die te kiezen? Het is moeilijk kiezen uit: ..., 3.10, 3.20,3.30,...!


Vooruit vergrendelen voor Mac OS-versie!

Met vriendelijke groet,
Mateusz Kosikowski
Docent, PhD Student, Objective-C Developer


PS Mijn vrouw is lerares Engels en gebruikt die software op haar werk.
Als je wilt, kan ze het vertalen naar het Pools. Stuur me gewoon de lijst met uitdrukkingen die in de app worden gebruikt.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.