'cijfers van doel' optie

Meer
10 jaar 11 maanden geleden #3121 by rivierman
'cijfers van doel' optie werd gemaakt door rivierman
Ik heb een mooie opzet waarbij elke beoordeling (van de 20) wordt omgezet naar een gemiddeld cijfer met behulp van GCSE-cijfergrenzen. A* is groen, enzovoort tot rood voor F.

Mijn probleem is dat sommige studenten een E krijgen, dus als ze een E krijgen, doen ze het goed. Anderen zijn gericht op een A en een E zou een ramp zijn.

Kunnen we een nieuw type berekening hebben dat kijkt naar het cijfersysteem dat we hebben ingevoerd en het vergelijkt met een andere waarde (de kolom 'studentendoel' in mijn geval) en je vervolgens het aantal cijfers boven/onder het doel geeft dat de student had ?

Dit zou erg handig zijn, het zou dan als '+/- nummer' over de plattegrond kunnen worden weergegeven.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 11 maanden geleden #3124 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp 'cijfers van doel' optie
Hallo rivieraar,
Ja ik vind het leuk. Het is op de een of andere manier al gesuggereerd, maar op een andere manier. Ik vind het een goed idee om daar een specifieke berekening voor toe te voegen.
Er is geen tijd meer om het toe te voegen in deze aankomende versie 3.0, maar we zullen het toevoegen in de volgende, reken erop.
iDoceo 3.0 biedt extra berekeningen en deze kunnen naar believen worden in-/uitgeschakeld (vanuit de instellingen van het hoofdscherm), zodat u de niet-nodige in de lijst kunt verbergen en korter kunt houden. Dit soort vergelijking zou waarschijnlijk standaard verborgen zijn, ik maak me een beetje zorgen dat de nieuwe gebruikers vanaf het begin veel te veel opties vinden (waarschijnlijk is het daar al te laat voor :P )
Als tijdelijke oplossing in 3.0 kun je de Optellen/Aftrekken gebruiken om te vergelijken met een streefcijfer, het proberen zodra de update beschikbaar is en me laten weten hoe dat voor jou heeft gewerkt.
We zullen hopelijk eind volgende maand met de bètatests beginnen en de release zal niet veel langer duren dan dat.
vriendelijke groeten

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 11 maanden geleden #3129 by rivierman
Beantwoord door rivierman over onderwerp 'cijfers van doel' optie
Hoi Bert, bedankt voor je antwoord. Ik zal dat doen en hier posten hoe het werkt :)

Houd het goede werk op.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.