Mine forslag

Mer
11 år 7 måneder siden - 11 år 6 måneder siden #1774 by bwainwright
Mine forslag ble opprettet av bwainwright
Hei folkens, dere har en fantastisk app. Jeg har nettopp startet min PGCE i Storbritannia og har valgt å forsøke å bruke iDoceo som min hovedkarakterbok, da jeg tror det sannsynligvis er det beste alternativet tilgjengelig for bruk på iPad. Jeg har imidlertid en rekke forslag som jeg tror vil bety at jeg aldri ville byttet til en annen app:
  • Klassene er ikke alltid i samme rom - det må være flere sitteplasser per klasse. Kanskje kan nye sitteplasser på en eller annen måte forbindes med et "rom"-valg på timeplanen.
  • Muligheten til å velge en kolonne når du er på planvisningen for sitteplasser og deretter registrere informasjon til kolonnene via denne visningen, ville for meg være en helt fantastisk funksjon.
  • Når du holder nede den tomme kolonneplassen, bør menyen som for øyeblikket lar deg «legge til rask oppmøtekontroll» eller «legge til ekstra rask oppmøtekontroll» også tillate deg å kopiere forrige kolonne på dagens dato. Eller til og med en knapp for dette ville vært fint...
  • En evne til å definere en nøkkel for ikoner, i tilfelle du glemmer hva de du har brukt betyr
  • Mer sofistikert dagbok - muligheten til å legge til flere tilpassede felt til hver dag for eksempel slik at vi kan lage vår egen leksjonsplanlegging 'pro forma' ville vært fantastisk. Og relatert til det, mer plass i hver dagbokdag. Dette siste er imidlertid lavt prioritert for meg.
  • Det ville være bra om det var et visuelt element som fremhever "grupper" i klassene, annet enn bare omorganisering av listen. Kanskje en grense eller noe
  • Evne til å importere egendefinerte ikoner til iDoceo
  • Evne til å gruppere flere kolonner under en større overskrift. For eksempel å gruppere arbeidsenheter/uker/terminer osv...

Ben Wainwright
Sist redigert: 11 år 6 måneder siden av bwainwright.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #1778 by bert
Besvart av bert på emnet Mine forslag
Hei Ben,
Takk for kommentarene dine! Her vår...

flere sitteplasser per klasse

Ja, vi vil ha dem, jeg liker ideen om å knytte dem til timeplanen, men dette kan være et vanskelig konsept å forstå for nykommere... vi tenkte på noe mer lett å forstå, for eksempel en 1 ,2 ,3 ( ligner på tidsplanen), men med konfigurerbare bakgrunnsbilder, sannsynligvis forskjellige typer tre...

rediger en kolonne når du er på sitteplanen

Jeg antar at du har sett at du faktisk kan se en spalte her! Det som mangler er redigeringsdelen, den er på jobb. Vi hadde ikke tid igjen til 2.0, men det er planlagt.

Om nye kolonner

Vi legger til et "standardinnstillinger"-alternativ for nye kolonner (du vil kunne velge "I dag" automatisk for alle nye, og kopiering vil sannsynligvis også bli oppdatert.

En evne til å definere en nøkkel for ikoner

Dette liker jeg godt, og har ikke blitt foreslått. Notert

Mer sofistikert dagbok

Ja... men dette er topp prioritet for mange! Vi jobber med virkelig fine forbedringer her, mer plass til å skrive, og flere maler. Det vil ta litt tid, men det er verdt ventetiden

fremheve "grupper"

Jeg liker dette også, men fra det vi har sett, har brukere en tendens til å male hver elevrad (trykk og hold på en elev og deretter fargelegge) på sin egen måte, og å legge til noe annet vil ikke blande seg særlig godt. Vi vil likevel tenke på denne.

importere egendefinerte ikoner

Denne er litt vanskelig å implementere riktig, og vi unngår den av tekniske årsaker. På den annen side vil vi legge til mange nye ikoner som du kan forhåndsvelge/filtrere slik at bare de du trenger vil vises.
Hvis du mangler et spesifikt ikon, gi oss beskjed, vi bygger fortsatt den listen!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #1779 by bert
Besvart av bert på emnet Mine forslag
Jeg savnet den siste med ett minutt!
Ja, du vil også kunne gruppere kolonner og plassere dem vertikalt slik at mer tekst får plass i overskriftene uten å ha ekstra store kolonner under

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #1780 by bwainwright
Besvart av bwainwright på emnet Mine forslag
Hei Bert. Jeg må si at jeg er veldig glad for ditt raske og grundige svar. Jeg har drevet bort fra mange forskjellige programvarer apps tidligere som jeg syntes var lovende fordi utviklere egentlig ikke har brydd seg med å svare på kundeforslag, eller har brukt tre måneder på å gjøre det og har gitt veldig frustrerende svar.

bert skrev: Ja, vi vil ha dem, jeg liker ideen om å knytte dem til timeplanen, men dette kan være et vanskelig konsept å forstå for nykommere... vi tenkte på noe mer lett å forstå, for eksempel en 1 ,2 ,3 (ligner på timeplanen), men med konfigurerbare bakgrunnsbilder, sannsynligvis forskjellige tresorter...


Hvis det er flere sitteplaner på en "1, 2, 3" måte som du foreslår, kan disse lett assosieres med timeplanen ved hjelp av en nedtrekksboks på redigeringsskjermen, slik at når du klikker deg videre til dataarkene og deretter videre til sitteplanen, den er som standard den riktige.

Jeg håper også at du ikke begrenser antall sitteplasser (eller hvis du gjør det, gjør du det relativt høyt - mer enn tre :P) fordi selv som en førsteplassering PGCE-student, har timeplanen min meg i fem forskjellige rom, og jeg antar at dette bare vil øke for virkelige voksne lærere ;)

Du nevner også "konfigurerbare gulvbilder i bakgrunnen", jeg ville veldig gjerne ha om du kunne importere ditt eget bilde for dette - dette ville tillate en bruker raskt å gjøre narr av møbler som tabeller som ville gjøre planen lettere å lese med et øyeblikk - Jeg har tidligere (da jeg var TA) jobbet i naturfagsklasserom med åttekantede bord, og dette ville være ganske vanskelig å representere ved å bruke ditt nåværende sitteplansystem.

Et alternativ jeg vil foreslå (og kanskje dette ville være en langsiktig idé, fordi jeg antar at det kan bety noen ganske betydelige endringer) er faktisk å tillate brukere å tegne møbler på? Selv enkle geometriske former lagt til sitteplanen kan gjøre planene mer lesbare med et øyeblikk...

Ben Wainwright

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden - 11 år 6 måneder siden #1782 by bwainwright
Besvart av bwainwright på emnet Mine forslag
Beklager å bombardere deg med innlegg. Ta det som et mål på min entusiasme for appen din!

Jeg har nettopp lest denne post og innså at jeg også ville like denne funksjonen. Det eneste problemet med ikontellingsfunksjonen din slik den er, er at jeg registrerer flere ikoner i hver kolonne, og jeg vil gjerne ha en egen tellekolonne for de forskjellige ikontypene. Så hvis for eksempel en elev får en advarsel, men deltar godt, vil jeg (i det minste slik jeg har min karakterbok-oppsett-atm) registrere et ikon for begge i én celle, men vil fortsatt kunne ha separate tellekolonner for hver. Foreløpig er dette ikke mulig.

Ben Wainwright
Sist redigert: 11 år 6 måneder siden av bwainwright.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #1783 by bert
Besvart av bert på emnet Mine forslag
Hei Ben,
Bare et kjapt svar sent på kvelden... vi har hatt møbelideen (som dra og slipp) i tankene ganske lenge, og det virket veldig morsomt og nyttig å implementere, men designferdighetene våre er begrenset, i det minste når det gjelder skolemøbler. 'avdeling!

PS: Jeg vil tro at vi forblir da med fem sitteplasser maks.. å ha flere vil kreve en mer detaljert utvalgsmetode, og vi faller alltid på KISS-siden for brukerinteraksjon.

Åttekantede tabeller.... argh ... regner med å importere dine egne bakgrunnsbilder da

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.