Webdav

Mer
11 år 6 måneder siden #1886 by Nkrista
Webdav ble opprettet av Nkrista
Hei.
Ville vært greit å sikkerhetskopiere informasjon til vårt eget skolelagringssystem i stedet for Dropbox. Er dette mulig? Vi skal gjøre dette med Keynote, Pages & Numbers på iPad neste halvår.

Nick

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #1888 by bert
Besvart av bert på emnet Webdav
Hei Nick,
Vi vil legge til iCloud-støtte i vår fremtidige store oppdatering, og jeg har nettopp notert Webdav som det neste sikkerhetskopieringsalternativet som skal implementeres.
Siden du er den første som ber om Webdav, hvis du kan oppgi noen spesifikasjoner på serveren du bruker (Mac OSX, Apache, IIS..) vil vi først jobbe mot det.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #1895 by Nkrista
Besvart av Nkrista på emnet Webdav
Hei Bert
Kan du utvikle den for IIS først (vi bruker IIS 7.5)

Håper dette hjelper. Du bør utvikle en fullstendig MIS for å muliggjøre tilbakeskrivning. Noen av løsningene i vårt land er ganske dårlige. Fortsett det gode arbeidet.
Nick

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 4 måneder siden #2352 by Nkrista
Besvart av Nkrista på emnet Webdav
Hei Bert,
Vi har tilgang til 4 webdav-adresser via våre iPader:

-Personlig hjemmekatalog (for personlige CSV-filer)
-Staff globalt (dette inneholder alle skolens vurderingsdata)
- Student globalt
-Vi Form Site (6th Form assessment)

Webdav Nav-appen lar deg ha flere adresser... iWork's apps kun 1 om gangen. Personalet kan importere direkte fra personalet globalt når hver vurdering er fullført. Vi har også et problem med CSV-merkeark med store overskrifter som krasjer ved import. Tar gjerne imot råd om dette.
Har sendt ut en veiledning til ansatte via en ibook på din rapporteringsmodus....har blitt godt mottatt.

Primær bruk av Webdav med idoceo er å få tilgang til vurdering fra flere kataloger. Jeg vil si at tilgang til filer er viktigere enn å lagre tilbake, da Dropbox-sikkerhetskopi fungerer veldig bra.

Fortsett det gode arbeidet, ha en god jul,
Nick

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 4 måneder siden #2357 by bert
Besvart av bert på emnet Webdav
Hei Nick,
I denne kommende versjonen har vi lagt til WebDAV som en alternativ backup/gjenopprettingsmetode, jeg tror jeg har misforstått poenget ditt ... og ut fra det du forklarer, trenger du noen ekstra funksjoner som også skal implementeres i karakterboken. .. vi jobber med det i den følgende oppdateringen.
Du vil se i denne 2.5-versjonen mange "Dropbox-orienterte" funksjoner for å legge til alle typer filer. Planen er først å sjekke at WebDAV fungerer som den skal med serverne dine, og flytte den til samme funksjonsnivå som Dropbox etterpå.
Kan du sende meg en prøve CSV (med falske data eller ingen data i det hele tatt) som krasjer? Vi har tid til å løse det med oppdateringen, regn med det.

God jul

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 4 måneder siden - 11 år 4 måneder siden #2364 by bwainwright
Besvart av bwainwright på emnet Webdav
Jeg er nysgjerrig. Vil webdav-synkroniseringen være en "gjennomsiktig" synkronisering (som man forestiller seg at icloud-en ville være), eller må du fortsatt eksplisitt fortelle appen om å utføre en sikkerhetskopi?

Webdav-synkronisering er en funksjon som er viktig for meg for å sikre at jeg ikke kommer til å få problemer med skolens retningslinjer for databeskyttelse, men jeg vil at den skal (hvis dette er mulig) kontinuerlig sikkerhetskopiere meg på en jevnlig basis uten jeg ber den gjøre det.

Det er også verdt å merke seg at siden du planlegger å implementere en Mac-versjon som synkroniseres med skyen, ville det være verdt å la Mac-versjonen sikkerhetskopiere fra samme fil som en rudimentær intern "sky"-synkronisering, eller kanskje som et mye mer langsiktig mål , tilby en frittstående synkroniseringsserver (som sannsynligvis må kjøres på Windows i det minste hvis du vil at skolene skal implementere den).

Jeg tror disse funksjonene vil være svært viktige hvis du ønsker å øke opptaket ditt fordi jeg mistenker at skoler ikke er veldig opptatt av å bruke tjenester som lagrer konfidensiell informasjon på eksterne tjenester som iCloud eller Dropbox. Hvis du hadde en server som skolen ville implementere og hadde dekket alle databeskyttelsesvinkler (som kryptering osv.), ville jeg gjerne gått og plage IT-avdelingen for å kjøre den og proselytisere den til den gjenværende staben eller til og med toppledelsen . Som det står, fordi det er problemer med databeskyttelse, pleier jeg å holde det for meg selv for øyeblikket.

Og siden vi diskuterer ting du kanskje vil implementere, hvis du skulle gå nedover veien, vil du kanskje vurdere en måte å implementere en slags "data-innsjekking"-integrasjon med eksisterende skole MIS-systemer (som SIMS .net eller Serco CMIS osv.). Jeg innser at dette sannsynligvis vil være år frem i tid.

Men som et kortsiktig forslag, kanskje du kan undersøke om data kan importeres til systemene ovenfor via filimport (jeg ville finne ut av det selv, men jeg er for øyeblikket mellom plasseringer). Hvis iDoceo ville lage en fil med ett trykk som deretter kan importeres direkte til MIS uten å endre filen i det hele tatt, vil det spare lærere for tid og føre til at datatidsfrister blir overholdt raskere og dermed mindre arbeid for seniorledere.

Hvis jeg skulle gå til SL-er og fortelle dem at det er et verktøy som lar lærere registrere data raskt og effektivt, er i full overensstemmelse med skolens retningslinjer for databeskyttelse og kommer til å føre til mindre arbeid for dem, tror jeg skoleomfattende deltakelse kommer til å bli mye lettere å oppnå.

Ben Wainwright
Sist redigert: 11 år 4 måneder siden av bwainwright.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 4 måneder siden #2365 by bert
Besvart av bert på emnet Webdav
Hei Ben,
Den "gjennomsiktige" synkroniseringen er noe vi utsetter med vilje i denne neste versjonen.
Alle tre metodene, iCloud, Dropbox og WebDAV vil fungere manuelt (ett trykk for å sikkerhetskopiere) for å unngå feil. Denne 2.5 er en veldig ambisiøs oppdatering, og vi har en tendens til å falle på den sikre siden når det gjelder brukerdata og "automatiske" alternativer.
Etter oppdateringen og tilbakemeldingen angående alternative sikkerhetskopieringsmetoder, vil vi legge til den "gjennomsiktige" synkroniseringen.
Det vi prøver å unngå her er i utgangspunktet:

- Automatisk 3G-dataoverføring som i enkelte tilfeller medfører tilleggsgebyrer (fra Internett-leverandøren) eller lavere båndbredde tilgjengelig for resten av apps

- iPads batterilevetid reduseres vanligvis (mye) hvis du overfører data på 3G eller Wifi , og sikkerhetskopifiler vil øke mye i størrelse i denne versjonen ettersom du vil kunne lagre alle typer filer i den.

- Alle sikkerhetskopifiler holdes med et tidsstempel for å tillate en form for Time Machine-gjenoppretting. Dette gir absolutt trygghet til sikkerhetskopier (men kan være ubrukelig på lang sikt).
Å lage automatiske sikkerhetskopier vil også kreve en eller annen form for automatisk opprydding, som å beholde for eksempel de 2 siste tilgjengelige sikkerhetskopiene... og å slette sikkerhetskopier automatisk er et stort NEI NEI uten skikkelig testing...

Håper jeg kaster litt lys over spørsmålet! Takk for at du deler bekymringene dine

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 4 måneder siden #2366 by bwainwright
Besvart av bwainwright på emnet Webdav

bert skrev:
Det vi prøver å unngå her er i utgangspunktet:

- Automatisk 3G-dataoverføring som i enkelte tilfeller medfører tilleggsgebyrer (fra Internett-leverandøren) eller lavere båndbredde tilgjengelig for resten av apps

- iPads batterilevetid reduseres vanligvis (mye) hvis du overfører data på 3G eller Wifi , og sikkerhetskopifiler vil øke mye i størrelse i denne versjonen ettersom du vil kunne lagre alle typer filer i den.

- Alle sikkerhetskopifiler holdes med et tidsstempel for å tillate en form for Time Machine-gjenoppretting. Dette gir absolutt trygghet til sikkerhetskopier (men kan være ubrukelig på lang sikt).
Å lage automatiske sikkerhetskopier vil også kreve en eller annen form for automatisk opprydding, som å beholde for eksempel de 2 siste tilgjengelige sikkerhetskopiene... og å slette sikkerhetskopier automatisk er et stort NEI NEI uten skikkelig testing...

Håper jeg kaster litt lys over spørsmålet! Takk for at du deler bekymringene dine


Takk for svaret ditt, jeg er enig i at du sannsynligvis har rett i å være forsiktig. Noen forslag:
  • Valgfri innstilling - gjennomsiktig synkronisering kun når koblet til wifi.
  • Valgfri innstilling - gjennomsiktig synkronisering kun én gang (eller brukerdefinert antall) om dagen.
  • Valgfri innstilling - gjennomsiktig synkronisering kun når koblet til spesifikk SSID (dvs. - skolenettverk).
  • Valgfri innstilling - overføre vedlegg kun når koblet til wifi og/eller strømforsyning. (Kanskje sikkerhetskopien ville inneholde plassholdere frem til det tidspunktet, deretter ble filen redigert på nytt)

Uansett. det er ikke en stor sak for øyeblikket så lenge det kommer til slutt. Jeg ser frem til neste versjon!

Ben Wainwright

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 4 måneder siden #2367 by bert
Besvart av bert på emnet Webdav
Beklager, jeg gikk glipp av redigeringen din med et minutt.
Jeg er enig i behovet for en lokal server i de fleste situasjoner angående studenters konfidensielle data. Men sannsynligvis er WebDAV veien å gå her, det er en standard protokoll og kan sikres/krypteres både i dataoverføring (HTTPS) og datalagring, og du har hele spekteret av kommersiell/åpen kildekode, og Windows/ MacOSX/Linux-løsninger for å integrere.
"Data-innsjekkingen" er noe vi jobber med allerede , men det vil ta litt tid, hvert land har sine egne systemer ... Vår høyeste prioritet for øyeblikket er å forbedre brukeropplevelsen og deretter flytte til en høyere ( avdeling/skole/høgskole) integrering på nivå.
Jeg er klar over at i dette programvaremarkedet har det en tendens til å være det stikk motsatte. Det tradisjonelle programvareselskapet retter seg mot hele skole-/utdanningssektoren, og tilbyr uovertruffen erfaring til hver enkelt lærer som gjemmer seg bak unnskyldningen om en global integrasjon/kommunikasjon mellom avdelinger. Jeg håper vi klarer å bryte den tendensen.
Det er verdt ventetiden! Vær forberedt på å legge til de åttekantede bordene dine i disse sitteplanene...

Takk igjen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 4 måneder siden #2368 by bwainwright
Besvart av bwainwright på emnet Webdav
Fantastisk. Elsker at dere virkelig tenker stort med iDoceo! Ser frem til neste versjon.

Ben

Ben Wainwright

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.