Flytte data med elever

  • Julie throssell
11 år 5 måneder siden #2274 by Julie throssell
Flytte data med elever ble opprettet av Julie throssell
Hei, jeg ønsker å flytte flere elever fra en klasse til en annen. Disse elevene har mye data knyttet til seg som kommentarer, karakterer, ikoner og bilder. Kan jeg flytte/kopiere alle disse dataene med eleven til en annen gruppe?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 5 måneder siden #2275 by bert
Besvart av bert på emnet Flytte data med elever
Hei Julie,
Du vil kunne kopiere en elevs personopplysninger (trykk og hold på en student altså kopiere), men karakterer og ikoner vil ikke bli kopiert ettersom kilde- og målklassene vanligvis ikke deler de samme kolonnene, og det er en slags sjelden/kompleks operasjon. Men notert for en fremtidig utgivelse.

hilsen,

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

  • Daniel Gehling
11 år 3 måneder siden #2631 by Daniel Gehling
Besvart av Daniel Gehling på emnet Flytte data med elever
:blinke:
Jeg har lett etter en måte å gjøre akkurat dette på. Er den tilgjengelig ennå? Vi tester ved starten av hvert år (nå) og så vil noen elever gå i flere klasser, dvs. for ekstra støtte. Jeg trenger dataene til å følge med dem slik at disse kan brukes i den andre klassen uten å legge inn data fra testing på nytt. Jeg kan kopiere kolonnen, men dataverdiene er tilfeldige, ikke knyttet til studenten. Ville dataene gå med dem hvis jeg la til de nødvendige kolonnene i et sammendrag for de elevene som flytter?

Elsker appen, har endret måten jeg oppbevarer data på og legger en ny vekt på hver test/aktivitet ettersom jeg enkelt kan sortere og ordne elever.

Jeg kan se at du tilbyr mye støtte, så jeg håper du kan gjøre noe med denne funksjonen.

Bra gjort.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 3 måneder siden #2633 by bert
Besvart av bert på emnet Flytte data med elever
Hei Daniel,
I iDoceo 2.5.1 kan du nå kopiere en kolonne og dens innhold (unntatt dens merknader) til en annen klasse. Appen prøver å matche navnene fra begge klassene og kopierer data deretter.
På samme måte blir elevdata nå oppdatert på tvers av forskjellige klasser når du bruker Kopier funksjon. Den vil oppdatere bildet og personlig informasjon hvis det allerede eksisterer, eller opprette en ny elev hvis den mangler i "mål"-klassen
hilsen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.