Uke oppmerksom og vis/skjul kolonner

  • Omoroi
11 år 4 måneder siden #2314 by Omoroi
Uke oppmerksom og vis/skjul kolonner ble opprettet av Omoroi
Jeg liker virkelig måten vi kan vise i tidsplanen/dagbokvisningen, akkurat de ukedagene vi ønsker.
Jeg liker dette så dagboken min viser meg bare de dagene jeg underviser i den valgte klassen, veldig hyggelig.
Problemet er med en to ukers timeplan, den vet ikke hvilken uke det er, så med en time som er manTirFre og ons tors må jeg ha alle dagene synlige.

Enhver løsning på dette kommer til å være et spørsmål om å sette opp, men jeg vil veldig gjerne sette inn den innsatsen i begynnelsen av året for å koble uke 1 osv. til en bestemt dato, slik at iDoceo blir ukebevisst.

Det ville også vært flott om jeg kunne klikke på klassen i tavlevisning og gå rett til i dag i dagbokvisning.

Siste ting karakter bokvisning - er det noen måte for meg å raskt velge noen få kolonner og vise eller skjule dem. OG/eller hindre at de valgte kolonnene sklir, dvs. låses på plass, ikke låses for redigering?

Setter stor pris på, gleder meg veldig til 2.5!!!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 4 måneder siden #2315 by bert
Besvart av bert på emnet Uke oppmerksom og vis/skjul kolonner
Hei Omoroi,
Det er i veikartet vårt å legge til en slags kalender-/dagbokkonfigurasjon for å matche de forskjellige tidsplanene, men fordi det skaper et ekstra kompleksitetsnivå, og noen brukere har roterende tidsplaner, vil det ta litt tid å implementere det riktig... bemerket.

Om tavlen/dagbok-lenken , vi prøver å legge til dette som et alternativ i denne kommende utgivelsen. Jeg antar at du allerede vet om "klokke"-knappen i verktøylinjen, som vil endre dagboken til dagens dato.

Skjul/vis-funksjonen i kolonner vil være litt vanskelig. Som et alternativ vil du ha det vi kaller 'sammendragskolonner' , en kolonne som er representert langs forskjellige faner. Du kan velge de "viktige" og speile dem til en annen fane, mens du holder det "uviktige" skjult i den opprinnelige fanen

hilsen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

  • Omoroi
11 år 4 måneder siden #2318 by Omoroi
Besvart av Omoroi på emnet Uke oppmerksom og vis/skjul kolonner
Takk Bert
løsningen med sammendragskolonnene høres bra ut

Forstå kompleksiteten, veldig vanskelig å finne en god implementering av ukekyndig programvare

Jepp fikk dagens klokke takk, skulle bare for et enkelt klikk, kanskje en preferanseinnstilling ville være mulig? Avhengig av måten folk jobber på, ville jeg pleier å ha klasse-dagbok-karakterbok, men bare glasur på kaken, ikke en stor sak

Takk igjen for programvaren og svaret

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.