Forslag

Mer
11 år 4 måneder siden #2414 by danske
Forslag ble opprettet av danske
Hei,
Jeg er ganske ny på å bruke idoceo, jeg har nettopp fullført å sette opp timene mine, timeplanen og undersøke appen. Kanskje du er i stand til å gjøre disse tingene, og jeg savner det, men her er noen ting som vil gjøre appen mer funksjonell for mine behov:
1) muligheten til å lage generelle kommentarer på forhånd og lagre dem for spesifikke oppgaver/observasjoner. Når studenter for eksempel presenterer, vil jeg gjerne ha en kommentarbank klar slik at jeg raskt kan legge den ved navnet deres, i stedet for å skrive/skrive mens de presenterer. Eller når jeg går rundt for å gjøre anekdotiske observasjoner, kan jeg raskt velge den aktuelle kommentaren og legge den ved navnet deres. Det ville vært spesielt fint om du kunne ha disse bankene tilgjengelig over forskjellige skoleår. Mer spesifikt, hvis jeg skulle bruke den samme oppgaven neste år, kunne jeg gå tilbake til banken min med kommentarer til den aktuelle oppgaven.
2) et sted knyttet til hver elev for å registrere notater om foreldrekommunikasjon, samt et sted for å skrive atferdsnotater.
3) en måte å lage en klassesittestruktur på, for eksempel 6 grupper på 4, og merke sittegruppen med tekst. Barna mine sitter i grupper som er navngitt, det ville være nyttig å kunne se de i sitteplanen.

Det første forslaget er et som jeg tror vil gjøre vurdering og observasjon mye enklere i klasserommet. Jeg har lastet ned og brukt mange forskjellige utdanninger apps og dette er den egenskapen jeg fortsatt ser etter.
Takk :)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 3 måneder siden #2415 by bert
Besvart av bert på emnet Forslag
Velkommen til iDoceo Danne,
Omtrent 1-(opprett kommentarer), jeg synes det er en god idé, notert for følgende oppdatering (etter den kommende 2.5). Dette var faktisk det opprinnelige poenget med å inkludere ikoner, og prøve å unngå å skrive.
Vi forbereder en enorm oppdatering med rundt hundre nye ikoner, og du vil kunne legge til en liten beskrivelse til den, lik det du foreslår.
Uansett, å ha din egen liste over kommentarer vil være veldig nyttig, spesielt når du skriver ut rapporter eller kommuniserer dine observasjoner til foreldre/kontor. Regn med det.

Om 2-atferdsnotater og foreldrekommunikasjon. Du vil kunne (på en måte) spore denne informasjonen i iDoceo 2.5. I hver elevs personlige data vil alle merknader (og ressurser) vises samtidig. Fortell meg hvordan dette fungerer for deg etter oppdateringen.

Om 3- Sitteplasser plan. Store forbedringer kommer også her, bakgrunnsbildet vil endres etter ønske, slik at du kan tegne bakgrunnen med dine egne etiketter, og deretter ordne sittestrukturen deretter.

Om omtrent 15 dager vil oppdateringen være tilgjengelig i appbutikken!

Takk for at du kontakter oss.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

  • Lou
11 år 3 måneder siden #2446 by Lou
Besvart av Lou på emnet Forslag
Jeg elsker appen, men har en forespørsel.
Jeg underviser på en skole hvor vi har undervisning på lørdager. Ville det være mulig å ha muligheten til å legge lørdag til timeplanen?
Mange takk,
Lou

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 3 måneder siden #2449 by bert
Besvart av bert på emnet Forslag
Velkommen Lou,
Du kan ha lørdag allerede!
Gå til (System) Settings og se etter iDoceo i apps liste. Du finner dagbokalternativene
der og du vil kunne aktivere lørdager.
I denne lenken , finner du en detaljert forklaring om resten av innstillingene
I vår neste oppdatering vil du ha denne innstillingen inne i appen , på et mer praktisk sted.

hilsen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 3 måneder siden #2501 by Kosik
Besvart av Kosik på emnet Forslag
Hei folkens,

iDoceo-appen er den beste. Jeg bruker den på jobb hver dag og er veldig fornøyd,
men jeg har noen bemerkninger om det for din vurdering.

Klassebord
Hvorfor «Vis skjulte klasser»-bryteren viser/skjuler årsannoteringen for klassen? Det burde være en annen bryter for det.


Rute...
Det ville være fint å ha en mulighet til å definere to klasser på samme dag og tid (med f.eks. 2 ukers periode) som skal vises ved siden av hverandre - i øyeblikket dekker andre den første definerte... Og her er en liten feil, når du velger en klasse for redigering, er den som er valgt i bakgrunnen som standard.

Det ville være veldig kraftig å ha en mulighet til å eksportere timeplanen!


sende
Hvordan kan jeg velge min standard e-post som massasjene sendes fra? Jeg har mer enn én e-post, og jeg må velge den riktige (mange ganger) mens jeg sender en spalte til studentene. (Min standard e-post er annerledes enn den jeg bruker for iDoceo). Du bør vurdere riktig alternativ for en slik mulighet.
Å legge til elevens navn i begynnelsen av e-posten bør også være et alternativ.
Muligheten for å definere en mal for en e-post kan også være en fin funksjon.

Du bør legge til en mulighet for å sende en enkelt celle eller en rad i en tabell til en enkelt student.

Annen:
Redigerer fanens navn i klassen... når tastaturet dekker fanen (4 og flere faner), flyter PopView noen ganger utenfor skjermen. Det skjer bare når ScrollView med fanene er i 0-posisjon. Sannsynligvis algoritmen som beregner PopViews posisjonsgrunnlag på rulleposisjonen... Du bør huske på NULL ;)

Ved å bruke generisk karaktervelger - den andre delen av karakteren PickerView er tom. Jeg lurer på hva som vil skje når man berører den tomme delen av en PickerView? ;) Sharc!


Om "ekspertrapport eksport".
Det ville vært fint å ha 2 ekstra brytere (aktiver/deaktiver alle, aktiver/deaktiver alle tomme seksjoner) i Raport-konfigurasjonsvisningen. Det er vanskelig å huske (har 40 farger) hvilken som har ikoner, tekst og merknader. Jeg kan eksportere alt, men det ser skummelt ut med så mange tomme kolonner, og standardrapporten henter ikke grafikk til dokumentet ;/

Definere beregninger i en kolonne
Jeg tror det ville vært bedre om brukeren kunne velge om teksten, verdsatt grafikk eller begge deler skulle brukes til beregning. Som standard brukes begge verdiene, så jeg må definere forskjellige kolonner for karakterer og plusser/minuser (og tilstedeværelse) for samme dag for å ha riktig beregning av oppmøte og karakterkolonner for leksjonsarbeid/lekser.
Muligheten for å legge til en kolonne med oppsummering av oppmøte (f.eks. 16/20 eller 80%), kan være veldig bra ikke bare for en generell kunnskap, men også for rapporten. Jeg kan nå denne informasjonen ved kun å redigere studenten! I "studentredigeringsvisningen" vises den prosentvise verdien av oppmøte feil hvis egenskapen til kolonne med oppmøte ikke er satt til oppmøte en (Når jeg legger til en kommentar/tekst i oppmøtekolonnens celler, må jeg huske å endre celletype tilbake til oppmøte). Den enkleste måten for det er å reservere grafikk kun for oppmøte.

Karaktertyper:
Er det en mulighet til å definere karakterer som 2, 3, 3.5, 4, 4.5, 5 (ingen 2.5) og kun velge blant dem? Det er vanskelig å velge mellom: ..., 3.10, 3.20,3.30, XNUMX,...!


Låser frem for Mac OS-versjon!

Beste hilsen,
Mateusz Kosikowski
Lærer, PhD Student, Objective-C utvikler


PS Min kone er engelsklærer og bruker den programvaren på jobben.
Hvis du vil, kan hun oversette det til polsk. Bare send meg listen over uttrykk som brukes i appen.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.